Dry Needling Groningen

Heb je last van gespannen spieren? Dan is Dry Needling wellicht iets voor jou.

Loop binnen op Dinsdag en Woensdag om 18:00.

Wat is Dry Needling

Dry needling is een behandelmethode gericht op de behandeling van pijnpunten in je spieren. Deze pijnpunten worden door fysiotherapeuten triggerpoints genoemd. Bij dry needling worden de triggerpoints in spieren op een speciale manier aangeprikt, waardoor ze snel en langdurig ontspannen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een dunne acupunctuur naald. Het woord ‘Dry’ geeft aan dat er geen vloeistof in de spier wordt gespoten tijdens het prikken

Is de dry needling behandeling pijnlijk?

Het inbrengen van het naaldje voel je in principe niet, aangezien het naaldje erg dun is. Als het juiste triggerpoint aangeprikt wordt, spant de spier zich even kort aan. Dat geeft het gevoel van een elektrisch schokje. Daarna ontspant de spier zich meestal direct en kunt u gemakkelijker bewegen. Vaak voelen de behandelde spieren wel vermoeid en stijf aan na de behandeling, maar dat is meestal van korte duur.

Dry needling Groningen

De fysiotherapeut analyseert eerst je klachten door een gesprek en gericht onderzoek. De spieren die mogelijk de pijn veroorzaken worden onderzocht, waarna deze worden behandelt om de spieren te ontspannen. Na de behandeling krijg je oefeningen en gerichte adviezen mee om de verbeterde situatie bij te kunnen houden. Dry Needling is onderdeel van een fysiotherapeutische behandeling en wordt vergoed wanneer je daarvoor verzekerd bent. Wil je weten wat dry needling voor jou kan betekenen?