Wanneer is fysiotherapie geschikt

Wij leggen het je graag uit

Loop binnen op Dinsdag en Woensdag om 18:00.

Er zijn heel veel klachten die in aanmerking komen voor een behandeling bij de fysiotherapeut. In de onderstaande opsomming van veelvoorkomende klachten staat beschreven wanneer fysiotherapie een uitkomst kan bieden. Deze punten geven een goed beeld, alleen is hets slechts een deel van de klachten die een fysiotherapeut kan behandelen. Mocht je klacht/aandoening of ziekte er nou niet tussen staan, dan kun je altijd even bij ons informeren of het zinvol is om een afspraak te make voor een behandeltraject. Ook kun je vrijblijvend langskomen tijdens onze inloopspreekuren.

Veelvoorkomende klachten fysiotherapie bij volwassenen

• Gewrichtsontstekingen
  • Hoofdpijn / Migraine
  • Kaakklachten
  • Nekpijn
  • Peesontstekingen
  • Pijn aan knieën of andere gewrichten
  • Pijn aan schouders
  • Pijn tussen de schouderbladen
  • Last van ribben of borstkas
  • Rugpijn
  • Slijmbeursontstekingen
  • Spierontstekingen

Veelvoorkomende klachten fysiotherapie bij kinderen

• Motorische problemen
  • Nekpijn
  • Pijn in de armen of benen
  • Pijn in rug

Veelvoorkomende klachten fysiotherapie bij (top)sporters

• Peesontsteking
  • Slijmbeursontsteking
  • Spierontsteking
  • Stijfheid
  • (terugkerende) Spierscheuringen
  • Tintelingen/uitstralende pijn
  • Verzwikkingen/verstuikingen

Oorzaak van klachten

De oorzaak van de klacht zit vaak in de spieren of in de gewrichten. Het kan zijn dat er een verhoogde spierspanning aanwezig is, of dat er een gewricht niet helemaal goed beweegt. Dit kan leiden tot irritatie en pijn van verschillende structuren in het lichaam, zoals spieren, pezen, gewrichten en botten. De oorzaak hiervan kan gelegen zijn in het minder goed gebruiken van het lichaam tijdens bepaalde houdingen en bewegingen op het werk, thuis of tijdens het sporten.

Behandeling klachten

De fysiotherapeuten van Sportief 90 gaan niet alleen lokaal het lichaam onderzoeken en behandelen, maar houden rekening met de totale verbondenheid van het lichaam.

Binnen Fysiotherapie Sportief 90 maken we regelmatig gebruik van elkaars kennis en behandelmogelijkheden. Hierin sta jij natuurlijk centraal en kunnen wij via deze samenwerking tot een zo goed mogelijk resultaat komen. Ook heb je uiteraard zelf de ruimte om jouw voorkeur of ideeën aan ons voor te leggen. Wij helpen jou graag verder.